Jesteś właścicielem przedsiębiorstwa? Prowadzisz własną działalność i zastanawiasz się, jak zautomatyzować lejek sprzedażowy? Chcesz zyskać przewagę nad konkurencją i wypracować pewny zysk? Program CRM pomoże w osiągnięciu powyższych założeń. W tym artykule podpowiemy, jak to zrobić.
Według szacunków firmy PwC, w 2026 roku wartość brutto rynku e-commerce w naszym kraju wyniesie 162 mld zł. To sporo tym bardziej, że raport uwzględnia jedynie przedsiębiorstwa funkcjonujące w trybie online. Nie są zatem brane pod uwagę tradycyjne organizacje.
Przewaga konkurencyjna
Wejście Polski do Unii Europejskiej i otwarcie granic umożliwiło firmom prowadzenie działalności niemal na całym świecie, także w naszym kraju. Założenie własnego przedsiębiorstwa już nie wiąże się z koniecznością przejścia przez skomplikowaną i długotrwałą procedurę. Wszystkie te czynniki sprawiają, że konkurencyjność niemal w każdej branży jest bardzo duża a uzyskanie przewagi nie jest już tak proste, jak jeszcze kilka lat temu. Do zdobycia pozycji lidera niezbędna jest dedykowana strategia organizacji, spersonalizowana oferta produktów i usług oraz optymalizacja procesów biznesowych. Wdrożenie narzędzia wspierającego proces customer relationship management usprawni codzienną pracę przedsiębiorstwa, co umożliwi osiągnięcie przewagi nad konkurencją.
W jaki sposób? ESTI CRM – system crm dla biur nieruchomości – podobnie jak inne narzędzia dedykowane odpowiednim branżom – automatyzują proces obsługi klienta. To właśnie dedykowany model komunikacji, dostosowany do potrzeb i preferencji konsumenta może stać się wyróżnikiem firmy.
Lejek sprzedażowy
Lejek sprzedażowy to w branżowym ujęciu proces zmierzający do poznania marki – jej usług lub produktów. Nadrzędnym celem każdego przedsiębiorstwa jest bowiem sprzedaż – osiągnięcie możliwie największej liczby sfinalizowanych transakcji oraz utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klienta. Aby powyższe wartości były możliwe do zrealizowania, niezbędna jest budowa rozpoznawalności marki i zdobycie zaufania konsumentów. Lejek konwersji obrazuje wszystkie etapy procesu sprzedażowego – począwszy od pierwszej wzmianki na temat przedsiębiorstwa, poprzez transakcję zakupu, skończywszy na opinii klienta dotyczącej współpracy z firmą.
Jego opracowanie będzie możliwe dzięki danym gromadzonym przez system CRM. Jego szybka i bezproblemowa integracja z aplikacjami logistycznymi, mailingowymi, księgowymi, finansowymi sprawi, że oprogramowanie będzie pełniło funkcję bazy informacyjnej – niezbędne informacje będą archiwizowane i magazynowane w jednym miejscu, do którego dostęp będą mieć wybrani pracownicy firmy.
Do sprawnego funkcjonowania firmy i co się z tym bezpośrednio wiąże – stałego wzrostu wartości polskich przedsiębiorstw, niezbędne jest ich odpowiednie zarządzanie. Dedykowane programy wspierające proces customer relationship management z pewnością w tym pomogą. Nie tylko zwiększą efektywność zespołu, ale przede wszystkim zoptymalizują działania biznesowe i usprawnią proces sprzedażowy.